l.p. | Tytuł | Plik/link |
---|---|---|
1 | Informator dla klas siódmych | |
2 | Kongres Wiedeński | |
3 | Walka z porządkiem pokongresowym | |
3 | Rewolucja przemysłowa | |
4 | Pierwsza Wojna Światowa | |
5 | Ustrój II RP | |
6 | Gospodarka II RP |
Archiwum kategorii: Klasy 7 SP
Życzenia Wielkanocne
Sprawdziany 7 stycznia
7a – Druga połowa XIX w. na ziemiach polskich
- Znajomość chronologii następujących wydarzeń: utworzenie Szkoły Głównej w Warszawie, wybuch powstania styczniowego, skazanie Romualda Traugutta na smierć, uwłaszczenie chłopów przez cara w Królestwie Polskim, Aleksander Wielopolski naczelnikiem rządu cywilnego, kapitulacja wojsk powstańczych.
- Znajomość przebiegu powstania styczniowego, a w szczególności: niechęć chłopów do powstania, wojna partyzancka, działania oddziału Mariana Langiewicza, nieistnienie regularnych oddziałów polskich, przyczyn klęski powstania styczniowego.
- Znajomość sytuacji Polaków w Galicji: prawa jakie uzyskali po 1867 r., przykłady potwierdzające autonomię.
- Znajomość pojęć: Hakata, Komisja Kolonizacyjna, katorga, noc apuchtinoiwska, Kulturkampf, rugi pruskie.
- Znajomość działań polaków przeciw państwom zaborczym m. in. Zakładanie kółek rolniczych, wydanie polskiego elementarza, uniwersytet latający, mieszkanie w wozie przez Drzymałę.
- Znajomość postaci: Józefa Hauke-Bosaka, Agenora Gołuchowskiego, Stanisława Stojałowskiego, Ignacego Łukaszewicza
8a – WOS – Społeczność szkolna, lokalna, regionalna
- Znajomość liczby lat nauki w poszczególnych typach szkół
- Znajomość czynności związanych z przeprowadzeniem wyborów samorządu szkolnego i ich chronologii
- Znajomość rodzajów samorządów oraz stopni samorządu lokalnego.
- Umiejętność przyporządkowania aktów prawnych takich jak: Konstytucja RP, Prawo oświatowe, Konwencja o prawach dziecka, Statut szkoły do odpowiednich typów aktów prawnych – państwowych, międzynarodowych czy szkolnych.
- Umiejętność odróżniania cech osobowości (cierpliwość, opanowanie, wytrwałość) od umiejętności (podejmowanie decyzji, analityczne myślenie).
- Znajomość organów władzy samorządowej: wojewoda, starostwa, rada gminy, prezydent miasta, sposobu ich wyboru i kompetencji.
- Znajomość spraw, które można załatwić w poszczególnych urzędach samorządu lokalnego.
Życzenia
Sprawdziany w nadchodzącym tygodniu
12 listopada
4a – kartkówka – Hymn państwowy – oficjalny tekst
7a – poprawa – Poprawa sprawdzianu – Europa i świat w 1 połowie XIX w. – str. 6-55
8a – WOS – W świecie mediów i informacji – str. 204-225
13 listopada
6b – Polska w XVI wieku – str. 48-85
14 listopada
7a – Kartkówka z tematów 10 – 13 – str. 58-74.
15 listopada
1P LO – WOS – Człowiek i społeczeństwo – str. 12-56
Karta zgłoszenia uczestnika konkursu
Życzenia
Christus Resurrexit!
Resurrexit Vere!
A kiedy już to, co zniszczalne, przyodzieje się w niezniszczalność, a to, co śmiertelne, przyodzieje się w nieśmiertelność, wtedy sprawdzą się słowa, które zostały napisane: Zwycięstwo pochłonęło śmierć. Gdzież jest, o śmierci twoje zwycięstwo? Gdzież jest, o śmierci, twój oścień? Bogu niech będą dzięki za to, że dał nam odnieść zwycięstwo przez Pana naszego Jezusa Chrystusa.
Przeto, bracia moi najmilsi, bądźcie wytrwali i niezachwiani, zajęci zawsze ofiarnie dziełem Pańskim, pamiętając, że trud wasz nie pozostaje daremny w Panu.
(1 Kor 15, 54-58)
Polska polityka zagraniczna 1918-1939
Sprawdziany, sprawdziany
Klasa 4a – 29 marca – W Polsce Piastów i Jagiellonów – str. 60 – 100
Klasa 4b – 13 marca – W Polsce Piastów i Jagiellonów – str. 60 – 100
Klasa 5a – 13 marca – Społeczeństwo, władza i kultura średniowiecznej Europy – str. 120 – 152
Klasa 5b – 12 marca – Społeczeństwo, władza i kultura średniowiecznej Europy – str. 120 – 152
Klasa 6a – 12 marca – II Wojna Światowa – str. 111 – 142
Klasa 7a – 22 marca – Przełom XIX i XX w. I Wojna Światowa – str. 110 – 170
Klasa 7b – 12 marca – Przełom XIX i XX w. I Wojna Światowa – str. 110 – 170
Klasa 8a – Po egzaminach – Świat w 2 połowie XX. wieku – str. 130 – 160
Klasa 8b – 18 marca – Świat w 2 połowie XX. wieku – str. 130 – 160
Klasa 8c – 27 marca – Świat w 2 połowie XX. wieku – str. 130 – 160
Klasa 3a – 19 marca – 2 połowa XIX w. – str. 72 – 119
Klasa 3b – 14 marca – 2 połowa XIX w. – str. 72 – 119
Klasa 3c – 15 marca – 2 połowa XIX w. – str. 72 – 119
Koło konkursowe
Wszystkich uczniów podstawówki, zamierzających wziąć udział w konkursie historycznym w przyszłym roku szkolnym, już teraz zapraszam na spotkanie 8 stycznia o 15.20 w sali 7.