l.p. | Tytuł | Plik/link |
---|---|---|
Archiwum kategorii: Klasy 1 liceum
Życzenia Wielkanocne
Sprawdziany nadchodzą…
1MH – WOS – Aktywność obywatelska cz. 2 – Od mediów. – 19 lutego
4a – W Polsce Piastów i Jagiellonów – 20 lutego
- Znajomość chronologii, wyglądu i cech stylu romańskiego i gotyckiego.
- Znajomość chronologii (kolejność, daty) wydarzeń m.in. wyruszenie pierwszej krucjaty, konkordat w Wormacji, utrata ostatniej twierdzy krzyżowców w Palestynie, powstanie zakonu benedyktynów na Monte Cassino, powstania zakonów rycerskich, udanie się Henryka IV do Canossy
- Znajomość przyczyn i skutków wypraw krzyżowych oraz nazwy ostatniej twierdzy krzyżowców.
- Umiejetność podania przyporządkowania zadańļ chłopa i właściciela ziemi, m.in. odrabianie pańszczyzny, założenie wsi, wyrażanie zgody na opuszczenie wsi przez poddanego, opłacanie czynszu.
- Umiejętność podania funkcji budowli miejskich m.in. ratusza, kościoła, bramy miejskiej, kramu, fosy.
- Znajomość zadań zakonników oraz uniwersytetów w średniowieczu.
- Znajomość pojęć ława miejska, ława wiejska, lenno.
Sprawdzian 10 stycznia
1P – WOS – Aktywność w życiu publicznym cz. 1
- Znajomość pojęć i skrótów: NGO, OPP, Agnostycyzm, Polityka, Ateizm, Partia polityczna.
- Znajomość funkcji oraz celów partii politycznych, a także sposobów ich osiągania, np. Zdobywanie elektoratu.
- Znajomość różnic między stowarzyszeniem a fundacją.
- Umiejętność przyporządkowania związków wyznaniowych i Kościołów działajacych w Polsce do poszczególnych religii takich jak Chrześcijaństwo, Islam, Judaizm.
- Znajomość rodzajów organizacji pozarządowych oraz organizacji umożliwiających funkcjonowanie społeczeństwa obywatelskiego.
Sprawdziany 9 stycznia
8b – WOS – Społeczność szkolna, lokalna, regionalna
- Znajomość liczby lat nauki w poszczególnych typach szkół
- Znajomość czynności związanych z przeprowadzeniem wyborów samorządu szkolnego i ich chronologii
- Znajomość rodzajów samorządów oraz stopni samorządu lokalnego.
- Umiejętność przyporządkowania aktów prawnych takich jak: Konstytucja RP, Prawo oświatowe, Konwencja o prawach dziecka, Statut szkoły do odpowiednich typów aktów prawnych – państwowych, międzynarodowych czy szkolnych.
- Umiejętność odróżniania cech osobowości (cierpliwość, opanowanie, wytrwałość) od umiejętności (podejmowanie decyzji, analityczne myślenie).
- Znajomość organów władzy samorządowej: wojewoda, starostwa, rada gminy, prezydent miasta, sposobu ich wyboru i kompetencji.
- Znajomość spraw, które można załatwić w poszczególnych urzędach samorządu lokalnego.
1MH – WOS – Aktywność w życiu publicznym cz. 1
- Znajomość pojęć i skrótów: NGO, OPP, Agnostycyzm, Polityka, Ateizm, Partia polityczna.
- Znajomość funkcji oraz celów partii politycznych, a także sposobów ich osiągania, np. Zdobywanie elektoratu.
- Znajomość różnic między stowarzyszeniem a fundacją.
- Umiejętność przyporządkowania związków wyznaniowych i Kościołów działajacych w Polsce do poszczególnych religii takich jak Chrześcijaństwo, Islam, Judaizm.
- Znajomość rodzajów organizacji pozarządowych oraz organizacji umożliwiających funkcjonowanie społeczeństwa obywatelskiego.
Życzenia
Sprawdziany
3. 12
4a – Moja historia, moja Ojczyzna –
- Znajomość pojęć: rodzina, pokolenie, tablica przodków, tablica potomków, bohater, patriota, postać legendarna, postać historyczna, genealogia, chronologia, legenda, baśń.
- Znajomość legend o Lechu, Czechu i Rusie, Piaście, Smoku Wawelskim oraz związaną z tym ikonografię. Odróżnianie legend wielkopolskich od krakowskich.
- Znajomość postaci pierwszych władców Polski – Mieszka I i jego przodków.
- Znajomość pojęcia tradycja rodzinna i umiejętność podania przykładów.
- Znajomość polskich symboli narodowych oraz dat i nazw świąt narodowych.
- Znajomość pojęcia mała ojczyzna oraz znajomość historii, geografia własnej małej ojczyzny.
- Znajomość pojęcia patriotyzm i umiejętność podania przykładów.
4.12
5a – Starożytny Rzym
- Znajomość rodzajów budowli Rzymskich i umiejetność ich rozpoznania na ikonografii – łuki triumfalne, akwedukty, świątynie. Znajomość przeznaczenia i funkcji budowli.
- Znajomość chronologii wydarzań z okresu starożytnego Rzymu m.in. powstanie chrześcijaństwa, powstanie Rzymu, upadek Cesarstwa Zachodniego, śmierć Juliusza Cezara, powstanie republiki rzymskiej, początek cesarstwa, objęcie władzy przez Oktawiana.
- Znajomość pojęć romanizacja, republika, konsul, gladiator, termy, legion, republika.
- Umiejetność rozróżniania okresu republiki i okresu cesarstwa w historii Rzymu – chronologia, różnice ustrojowe.
- Umiejętność podania przyczyn i skutków ważnych wydarzeń m.in. rzymskie podboje, upadek Cesarstwa Zachodniego, prześladowanie chrześcijan, upadek republiki rzymskiej.
- Znajomość postaci z historii starożytnego Rzymu m.in. Spartakus, Juliusz Cezar, Jezus Chrystus, Oktawian August, św. Paweł, Konstantyn Wielki, Teodozjusz.
5.12
5b – Starożytny Rzym
- Znajomość rodzajów budowli Rzymskich i umiejetność ich rozpoznania na ikonografii – łuki triumfalne, akwedukty, świątynie. Znajomość przeznaczenia i funkcji budowli.
- Znajomość chronologii wydarzań z okresu starożytnego Rzymu m.in. powstanie chrześcijaństwa, powstanie Rzymu, upadek Cesarstwa Zachodniego, śmierć Juliusza Cezara, powstanie republiki rzymskiej, początek cesarstwa, objęcie władzy przez Oktawiana.
- Znajomość pojęć romanizacja, republika, konsul, gladiator, termy, legion, republika.
- Umiejetność rozróżniania okresu republiki i okresu cesarstwa w historii Rzymu – chronologia, różnice ustrojowe.
- Umiejętność podania przyczyn i skutków ważnych wydarzeń m.in. rzymskie podboje, upadek Cesarstwa Zachodniego, prześladowanie chrześcijan, upadek republiki rzymskiej.
- Znajomość postaci z historii starożytnego Rzymu m.in. Spartakus, Juliusz Cezar, Jezus Chrystus, Oktawian August, św. Paweł, Konstantyn Wielki, Teodozjusz.
6b – Poprawa Polska w XVI w.
1MH, 1P – Poprawa sprawdzianu
6.12
8b – Poprawa WOS – Media
5b – Poprawa kartkówki – Początki Rzymu
Sprawdziany w nadchodzącym tygodniu
12 listopada
4a – kartkówka – Hymn państwowy – oficjalny tekst
7a – poprawa – Poprawa sprawdzianu – Europa i świat w 1 połowie XIX w. – str. 6-55
8a – WOS – W świecie mediów i informacji – str. 204-225
13 listopada
6b – Polska w XVI wieku – str. 48-85
14 listopada
7a – Kartkówka z tematów 10 – 13 – str. 58-74.
15 listopada
1P LO – WOS – Człowiek i społeczeństwo – str. 12-56
Ferie zimowe
Wszystkim moim uczniom życzę wspaniałych, niezapomnianych i bezpiecznych ferii zimowych 2018 roku! Bawcie się dobrze i. wracajcie z na.ładowanymi akumulatorami. Spełniajcie swoje pasje i bądźcie szczęśliwi.